Sunday, March 17, 2013

Diet dengan Herbalife

Yahoo....!!!! produk herbalife  yang aku order dah sampai. Tak sabar nak berdiet nih.!!! keles ko Jah.... hehehehe... So hari ni dengan bangganya aku bawak tumbler air herbalife yang tutupnya kaler hijau dan sangat bergaya itu ke hulu ke hilir.


Dari rumah ke Serdang kemudian ke Bangi kemudian ke Serdang balik hantar Akemi balik ke kedai dia... http://onlinelittleshoppe.blogspot.com/ , http://craftanie.blogspot.com/ ,  dok tayang la botol air ijau herbalife yg cantik tu. Dalam tu dah bancuh teamix dengan aloevera... sedap... macam minum teh o limau .. ada masam2 sikit ada rasa teh sikit.. bezanya cuma takde gula.. heheheh... ok what! not bad at all as a start.

Herbal Aloe
Tea Mix

 
Buat apa kat Bangi? ... hmmm.. ada kelas menjahit jubah tadi. Kat dalam kelas pun  ada yang tanya.. ok tak makan Herbalife... "errr.... yang sebenarnya.. saya pun baru je cuba-cuba".  Almaklumlah dah di ambang 4 series nie mestila jaga badan... apa? dah terlambat.. sapa kata? biar lambat asal selamat... kannn.... Apa-apa pun nanti aku update entry pasal jahit jubah ye. Mesti tak sabar kan pada siapa yang minat menjahit tapi tak berkesempatan nak pegi belajar. I will share with all of you.. because sharing is caring, right.
 
 
Oh ya.. kenapa aku pilih produk Herbalife berbanding produk-produk weight management yang lain? Yang pertama... rasa teruja tengok abah aku kat kampung tu dok minum herbalife. Abah keje kampung... tanam sawit, kait buah sawit, baja sawit, hantar buah sawit ke kilang.. dan lain-lain aktiviti penjagaan sawit yang aku sendiri pun tak pernah tahu. Abah oh abah... kesian abah... sayang betul dia dengan pokok-pokok sawit tu... "Tapi abah perlukan rehat  yang banyak.. abah bukan makin muda..." hmmm... nie aku cakap dalam ati je.. tak pernah pulak seumur hidup aku menasihati abah... janggal rasanya.. Tapi sebagai seorang anak, aku selalu doa untuk mak dan abah setiap kali lepas solat... itu je yang termampu.
 
Eh apa yang aku melalut nie.. sebenonye aku nak cerita, abah makan herbalife sebab dia rasa gemuk dan cepat penat bila berkebun. Jadi dia nak kuruskan badan. Dan hasilnya abah dah kurus... wah... jelesnye tengok abah. Lepas tu adik Farisya pulak.. Sapa Farisya? Adik bongsu aku la.. dia dah turun 6 kg dalam masa sebulan setengah dengan Herbalife... oh tidakkkkk.... nak diet jugakkkk...
 
So, bermula lah fasa diet untuk si montel tegar cam aku nie. Err... besok je la start. Jap gi nak makan maggi puas-puas dulu. Kasi can la weyyyy... hihihihi....
 
Besok nak start dengan shake flavour ape ek? Order yang sampai tadi ada strawberry, cuppocino, tropical fruit. Hmm.. rasanya nak start dengan strawberry la... sama cam adik Farisya.. tak nak kalah... 6 kg dalam satu setengah bulan... Alamak... penimbang belum beli.. adoi.. besoklah..
 
Procrastination... bertangguh,,, Orang yang suka bertangguh sentiasa mencari peluang dan alasan untuk menangguhkan sesuatu... Aku la tu dalam bab-bab diet nie sangat-sangat suka bertangguh. Tapi ada satu yang aku tak suka tangguh-tangguh.. Syampooooo.... yea... I love shampooing my hair evry day. Pantang nampak produk syampoo yang baru dan agak canggih iklannya.. tak sabar2 nak cuba... jadi.. walaupun produk herbalife yang nie memang takde kene mengena ngan diet.. aku tetap beli dan terus guna...



Shampoo
 
 Rasa segar sangat-sangat lepas syampoo tadi. Kalau nak cuba boleh order ngan aku.. at member price. Tapi ada caj pos ye kalau nilai order kurang dari RM 1K. Caj pos tak banyak pun RM15 je. Aikk... tibe-tibe pulak ada iklan... hehehehe... apa salahnya kan sebab aku dah jadi member Herbalife.. tak nak kalah ngan Farisya... Lepas nie abah dengan Farisya mesti kene beli dengan aku,,.. sebab aku bagi member price.... apa salahnya berkongsi bende baik. Biar untung sikit asalkan positive income...,  (tu kate Robert Kiyosaki... lain kali aku masukkan entry pasal pakcik Robert nie pulak kay!)

Email me if you're interested. All Herbalife products can be bought at member price (discount 25%).


No comments:

Post a Comment